mandag 2. februar 2009

Torbis Thermis


Da jeg strikket Thermissen (den med saksene) sa Torben 4år : "Jeg bestiller den" - noe som egentlig betyr "den tar jeg". Men siden den stakk sånn måtte jeg jo strikke en ny.

Kjøpte babyull på Europris og brukte bare 27 gram (kastet resten av nøstet). Pinne 3.5mm og selvsagt Thermis mønsteret. Endret litt. Strikket ikke knappestolpen - fordi jeg av erfaring:

a) ramlet helt ut av telling i forhold til rett- og vrangside
b) Syns det var knotete
c) Kommer ikke til å kneppe den opp
d) All of the above ;)



Her ser man store lille Torben. Som blir 5 år 16. februar. Rød i kinnene etter å ha vært ute i snøen å lekt. Og såre fornøyd med en Thermis som mamma også ble riktig så fornøyd med :) Han måtte jo prøve med en gang jeg var ferdig med fellingen så tråder og knapper er ikke i orden.

1 kommentar:

Magaki sa...

Nydelig Thermis og nydelig barn :)