torsdag 12. februar 2009

VM STRIKK LIBEREC 2009

Jeg har meldt meg på vm strikk og har meldt på to prosjekter.


Jeg skrev på nett siden jeg skal lage sjal - og tenkte den gangen det ble enda ett Rose ribbons sjal. Men jeg har ombestemt meg (sjokk) og det blir Forget-me-not sjal av Evelyn A. Clark. Har bestemt meg for å bruke garnet jeg i sin tid forsøkte å lage ett dalesjal på - og da får jeg jo slanket litt i samme slengen siden jeg regner 3-4 nøster på sjalet.




Bildet hentet fra Evelyn Clark sine sider.


I tillegg skal jeg strikke votter. Jeg kaller alle votter for selbuvotter - men det riktige er nok Lovikkavotter eller tovede votter. Har kjøpt inn hvit pt3 og fritidsgarn i mange farger til pynt. (Dvs jeg fikk garnet til morsdagen) MEEEEN, jeg ringte til garnbutikken og hørte om de hadde 30 cm rundpinner og de har lagt av en i 2.5 og en annen i 3.0 så da kanskje det blir selbuvotter isteden (muligens ensfargede siden jeg aldri har strikket slike votter før)

Jeg må ærlig innrømme jeg gleder meg mer til strikkingen enn til selve VM. Men da slipper jeg irriterere meg så veldig over at sambo skal ha med seg alt av sport hehe.

Vm strikken begynner 14 februar. Noe som igrunn passer bra da jeg ikke strikker for tiden bare rydder og ordner i stand til svigermor kommer og lørdagen skal det feires barnebursdag og voksenbursdag før jeg kan begynne på noe som helst.

Sitat fra VM strikk bloggen:

Siden VM i skiskyting også foregår i samme tidsrommet utvides VM strikken til 14
februar til 1. Mars. Skiskytingen er i Sør Korea og varer 14-22 februar.

Ingen kommentarer: