tirsdag 10. februar 2009

Shetland Noro Triangle







Nå blir det nesten flaut å blogge enda ett sjal. Men er med på seasonsoflace og det er over i mars. Da er også sjalperioden over regner jeg med...

Dette sjalet skal mamma få til hennes 55 års dag i April. Hun elsker farger og dette er midt i blinken for henne. Glad jeg kun hadde ett nøste Noro Kureyon Sockyarn - for maken til ujevnt garn skal en lete lenge etter! Vil ikke bruke det igjen verken til sokker eller noe annet.
Men det hjalp på å blokke sjalet for ujevnhetene syns ikke da.
Mønster: Shetland Triangle av (sjokk) Evelyn A. Clark
Garn: Noro Kureyon Sockyarn S182 - brukte 98 gram
Pinne: 4.0 mm

Her ser man godt ujavnhetene i garnet. Legg merke til det gule...




8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen i frustrasjonen din, jeg syns også det er vanskelig å jobbe med de ekstremt skiftende tykkelsene i Noro sokkegarnet. Jeg syns det er verst når tråden blir helt sytrådtynn, da vet jeg liksom ikke om jeg kan stole på at den holder.

Men fargene er jo flotte og sjalet ditt ble veldig fint!

Bitt@mi sa...

Åååå, nå vil jeg ikke se flere flotte sjal fra denne kanten... Får jo ikke sving på mitt eget...
:-) Jo, ok, da.. .Det var nydelig, Pillen:-) Og selv om det skiftet i tykkelse, synes jeg det ble superflott!

Kelsina sa...

Det er jo et helt nydelig sjal. Flotte farger.
Skjønner problemet med skriftende tykkelse, men resultatet ble jo allikevel veldig bra.

Anonym sa...

:-)) Ja det er vel fælt få som lager like mange nydelige sjal som du gjør. Du tryller jo frem det ene etter det andre :-))
Godt du fikk "advart" meg om dette garnet, for jeg har lurt ei stund på om jeg skulle prøve det. Jeg liker heller ikke for store avvik på tykkelsen - syntes Kauni har nok,hehe...
Heldig din mor som få et så flott sjal. Ha en fin dag

Frk. Chilli sa...

Sjalet ditt er nydelig, og fargene spreke som bare det:-) Har strikket et par sokker i det garnet, har ennå halvannet nøste liggende. Kommer nok til å lage noe av det for jeg syns fargene er så fryktelig fine:-)Men er enig i at det er noe dritt og strikke av...

Linda sa...

sjalet er jo nydelig, kjempeflotte farger!

men dy så irriterende med garnet... alltid kjedelig når garn ikke lever opp til forventningene.. ihvertfall når merket er so kjent..

MEN, som sagt, sjalet er nydelig, jeg er sikker på at din mor blir glad for det likavel!

Vibeke sa...

Sjalet ble bare helt nydelig! Det gikk jo fint an å bruke Noro-garnet til sjal jo :)

mono sa...

Igjen - Lekkert!!!! =)


Herlig garn du har bestilt deg, også! =)