lørdag 24. januar 2009

TherMISS

Jeg var innom Marihønas blogg og så at hun hadde strikket en hals. Som jeg senere fant ut var utrolig populær å strikke. Mønsteret får du kjøpt her.
Jeg har aldri strikket knappestolpe før og siden jeg da måtte holde tunga rett i munnen å holde oversikt på vrangside og rettside ble det litt perlestrikk og annet strikk frem til jeg fant ut jeg bare strikket rette omganger på toppen. Ikke nok med det men jeg strikket i Safir fra Sparkjøp og halsen stakk skikkelig i tillegg til at det luktet fjøs. Jeg fant da frem knapper som skulle symbolisere at egentlig skulle jeg klippet denne i stykker. Derav navnet TherMISS drittis (litt latin må vite).

MEN jeg gir ikke opp. Har kjøpt babyull og holder på å strikke enda en. Men den skal ikke ha knapperad. Jeg skal bare provisorisk lage en endring på toppen uten å dele noe som helst for så å pynte med knapper som ikke får noen hensikt. Den andre thermisen strikker jeg kun på jobb så jeg vet ikke når den blir ferdig.

Strikket med pinne 4.0 og brukte 67 gram med Safir fra Sparkjøp.





7 kommentarer:

Mayeliz sa...

hehe.. jaja om den klør litt ;-) Pen var den iallfall.
Sitter selv å strikker en genser som kommer til å bli misslykket. Klør, loer og blir for stor. Mohairgarn som jeg ikke klarer å rekke opp. To valg: gjøre den ferdig og sette den på kontoen for erfaringer... eller bruke den som peisvarme ;-)) Iallfall er motivasjonene for å strikke videre på den utrolig dårlig, hehe

mono sa...

Herlige knapper!! *ler*

Kjipt at du ikke blir fornøyd, da - men jeg rakk som sagt opp min 3 ganger, også - uten å bli fornøyd... 4. gangen var det fordi den flette-halsen jeg planla i stedet ikke ble helt som jeg ville først, heller... *ler*

Den ser veldig fin ut den i lys grå! =)

Anonym sa...

Synes den var fin jeg. :o)

Snu den opp-ned så knappestolpen kommer nederst og la knappene være åpne. Så en annen som hadde gjort det, og det fungerte kjempebra! Angående "fjøslukt" og stikking så blir det garnet mykere av vask og tøymykner. (Milo)

Anonym sa...

Milo ja... at jeg ikke har tenkt på det hehe. Får forsøke - for slik som det er nå blir den ikke brukt... Takk for tipset Mimouna.

Og mono... den lys grå er den mørk grå - er bare kamera som vrengte litt på fargen;)

Frk. Chilli sa...

Likte godt knappene dine *lol* Kan legges mye i de :-) Og fiskelua må du bare hive deg på, den er kjempegøy og strikke.

Fru Keilegavlen sa...

Hehe...artig med dei knappane til. Synd den klør!! Men, men håpar den neste vert betre! Har enno ikkje blitt bitt av denne basillen eg, men ein skal aldri sei aldri. Plutseleg har eg og bestilt meg Thermis mønster. ;)

sjante sa...

stikk innom bloggen min- der liggernoe til deg:-)