mandag 19. januar 2009

I disse garnslanketider

I disse garnslanketider kan jeg jo ikke kjøpe garn. Selv om jeg i dag kjøpte 200 gram for Strikkefrenzy. Hun bor nemlig i Tyskland og trengte Karisma garn - og så skal hun sende meg noe spennende i bytte :) Det var bestemt på forhånd at jeg bare skulle ha garn til henne - og jeg var kjempestolt da jeg gikk ut med kun de 4 nøstene hun skulle ha. Selv om butikken fristet med alt fra bris til alpakka ++ A small step for mankind - a BIG step for me hihi.
Hvertfall... jeg slanker liksom. Men ingen har jo sagt noe om at jeg ikke kan kjøpe stæsj. :)

Så nå venter jeg på 3 bøker i posten og en prosjektveske.
Gleder meg som en unge på julaften.



Selv om jeg aldri har strikket votter før har jeg nok av mønster å velge mellom. Jeg pleier å si "det er ikke utstyret det kommer an på" - så mønster og utstyr har jeg mer enn nok av. Det er liksom kunnskapene og tiden det står på.

Fra før har jeg flere strikkebøker. Men etter jeg tok med 3 bøker på jobben for å kopiere dem er dem sporløst borte. Wrap style, Knitted Lace Triangles, og den estiske sjalboka er borte! Jeg savner dem daglig og jeg håper virkelig de kommer til rette. Da skal jeg feire med å kjøpe ett eller annet lekkert garn for å strikke shetland triangle som står i Wrap Style boka.

2 kommentarer:

Mayeliz sa...

Garnslanking er ikke lett, hehe.
Jeg har oppdaget til min forferdelse at jeg like å ha masse garn i hylla :-o
Men fordelen med å være med på slankingen er jo at det blir litt rotasjon på garnutvalget, hihi For totalt kjøpeforbud ser jeg nå at ikke kommer til å holde for min del.
Nydelig stasj du har fått deg :-)

Anonym sa...

Ja ikkesant. Har kjøpt 900 gram - tør ikke tenke på hvor mye det egentlig skulle ha vært hvis jeg ikke hadde hatt forsettet. Så egentlig er vi flinke selv om vi må stagge abstinensene litt ;)