torsdag 25. desember 2008

Romjuls-sjal

I tillegg til pakker på julaften var jeg så heldig at jeg fikk omgangssyken også. Holder på med ett sjal som foreløpig må være hemmelig. Det er nemlig research til sjalmysteriet jeg skal holde i januar.

Snakket med svigerinnen min og hun ønsker seg også ett sjal. Og selvfølgelig er jeg ikke sen å be.
Jeg ønsker å strikke "Rose ribbons shawl" av Evelyn A. Clark - fra boka "Knitted lace triangles" - og fargen Tone ønsket seg er EQ (regnbue) fra Kauni. (Her ser man ulike kauni fargevarianter)

Tones Rose ribbons begynner ta form. Jeg er nå ferdig med Flower Lace beginning - og resten av sjalet vil veskle mellom Flower lace repeat og Leaf Lace Repeat.

Klarte ikke legge sjalet fra meg. Og etter intens strikking til 02.15 er jeg i tillegg til flower lace beginning ferdig med en flower lace repeat, 2 leaf lace repeats og to repetisjoner til med flower.

Jeg begynner å få ett lite lager med Kauni. Rasket sammen noen nøster for bilde. Men det var noen som var fraværende. Blandt annet EP og ED. Her ser vi EV, EH, EU, ET, EQ, EC.

2 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Å, fy flate, så lekker farge du strikker det sjalet i:-) Hvor får jeg tak i det? Bare må ha...

Anonym sa...

Takk for det :)

Kauni Effektgarn 8/2 : Farge EQ.

Fåes kjøpt på www.todamer.no :D