torsdag 18. desember 2008

Leaf Lace Shawl












Nå er jeg ferdig med Leaf Lace sjalet mitt!


Begynt 9 desember og lagt til blokking 18 desember. Skal oppdatere med bilde når det er ferdig tørket i blokkingen.

Pinne: 4.0mm
Antall rep: 11
Garn: Supersoft i farge Bokhara
Forbruk: 59 gram
Mønster: Leaf Lace shawl fra boka "Knitting Lace triangles" av Evelyn A. Clark

Sjalet var utrolig greit å strikke. Det enkleste så langt - og mulig jeg kan si at det ble så enkelt at det ble litt kjedelig. La det derfor litt på vent. I mønsteret står det at en skal bruke 9 repetisjoner men jeg strikket 11. Kunne nok strikket litt til men syns det ble passe størrelse i forhold til formålet: nemlig "pynt" på julaften :)

Jeg syns fargen er fin - mørkere i virkeligheten enn på bilder. Men garnet røk lett og det er kjedelig når en strikker sjal - for her er det ikke mange muligheter å feste tråden igjen. Jeg syns det lignet litt på kauni i tykkelse men var littebitt mykere. Når det gjelder garnet sto det på nettsiden der jeg kjøpte det at:

Supersoft er en meget lækker uld, der i udseende minder om shetlandsgarn,
men som i blødhed lligger nærmere lammeuld. Supersoft er mht kvalitet et
særdeles godt alternativ til dyre designergarner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjalet ditt ble skikkelig lekkert!
Ser ut som det er en skikkelig julrød farge du har strikket i også.

Anonym sa...

"det enkel er ofte det beste" :-)
Iallfall ble det et flott sjal.
Jeg har forresten en award til deg. Den ligger på bloggen min.
Benytter også sjansen til å ønske deg og dine en riktig god jul :-)