fredag 22. januar 2010

Tunika

Som mange sikkert har fått med seg er det kun sjal og tilbehør jeg har strikket. Jeg har en stund hatt lyst på strikket tunika. Når jeg har gått i butikkene er det stort sett Acryl kleskjedene har, og acryk=kattepisslukt på meg, så jeg tror jeg begynte mumle for meg selv at jeg kunne strikke en.
Men jo større kroppen blir desto mer masker - så jeg la det litt i tenkeboksen.

Myste litt rundt på nettet og på sandnesgarn fant jeg bilde av Mariustunika. Viste frem til sambo - og han sa at om jeg ville ha skulle han betale.

Vrooom vrooom ned til byen. Spør frsiktig på strikkebutikken hvilke tunikaer de kunne anbefale - hvor jeg da blir sett rart på og forklart at det finnes hundrevis av tunikaer.

JAMEN SÅ KOM MED FORSLAG DA FOR SVARTE ##¤%%#!!!!!!

Tenkte jeg, men de ble bare stående stumme å kikke på meg som jeg var en alien. Jeg spurte da bare om forslag. Begynner da si jeg hadde sett for meg Marius tunika, måtte også informere om at det var i Klassikere (til fjells) heftet nummer 15. Noen andre forslag fikk jeg ikke annet enn at de pekte på en modell på veggen. Så da sier jeg kjapt jeg går for den.

De blar i mønsteret å sier "her står det svart som bunnfarge" - "ville du ha blå?"
???

Jeg vet ikke om blå mariustunika er vanlig eller ei, men jeg har sett for meg at jeg ville ha sort. De finner frem garn og jeg kommer på jeg har 3 nøster mini alpakka som jeg har fått fra Kaiza som jeg kan bruke. Sambo drar kortet og jeg er strålende fornøyd.

Nå skal Pillemor strikke PLAGG!!! Målet er jul neste år...

6 kommentarer:

Silje sin blogg sa...

den tunikaen er jo bare kjempeflott da! jeg fikk rotet det til med pc veska jeg har begynt på i marius, så jeg er litt sur nå:( Masse lykke til med din versjon, som bare er helt nydelig!

MirreVirre sa...

Den gleder jeg meg til å se ferdig! Jeg holder også på med en tunika til meg selv, skal se hvor fort den blir ferdig =)
Ha en fin helg!

mayeliz sa...

Mariustunika er bare så tøft :-) Gled deg til den er ferdig - og det blir sikkert lenge før jul ;-)
Det er faktisk veldig gøy å strikke store plagg, hehe

Frk. Chilli sa...

Så gøy:) Den er knallfin. Og den blir garantert ferdig leeeenge før jul:)

MirreVirre sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lillemor1 sa...

Har fått mamma til å strikke denne til meg jeg da. Men jeg skal ha blå. Marius skal liksom være blå den i hodet mitt. hehe