mandag 23. november 2009

Ferdige ting og tang

Da får jeg blogge litt fler sokker og ett sjal (mer skjerf/wrap) også.

Jeg er nå ferdig med par #33 i 52pairplunge III og i følge skjema skal par 26 være ferdig denne uka. Jeg har store planer om å få ferdig ett par med Kai-mei denne uka - men jeg sliter litt med redsel. Har nemlig strikket ferdig helkappen på sokk 1, avrundet helen og fått panikk for å plukke opp maskene for å starte på mønsterbiten som skal snirkle seg over fotsålen. Det virker så avansert selv om andre sier det er kjempeenkelt. Så jeg får bare bite i det å sette igang denne uka! Har også ett Ishbel til på pinnene som min mor skal få i kalenderen sin

Men tilbake til det som er ferdig. Sokker til sønnen min og julegave til stemoren min. Sjal til datteren min har det også blitt. Info om pinnestørrelse og mønster finnes på ravelrysiden min.
Julie er 13 år og som alle ungdommer flest syns hun mammas smak er noe (_!_). Jeg har spurt henne mange ganger om hun vil ha noe jeg strikker men hun har aldri syntes noe mønster er fint eller noen av fargene jeg har på garnet i stashet mitt. Så når hun da sa at Ishbel var fint og at hun kunne tenke seg det i Trekking Handart garnet jeg hadde var jeg ikke sen å be...









Torben er 5 år og superhappy hver gang han får noen nye sokker. Samme hvilket garn det er. Denne gangen brukte jeg Järbo Mellanraggi til han - faren har også ett par i samme fargevariant så det var stas at lillemann fikk samme sokker som pappa.








Sist men ikke minst fant jeg ett garn som het Knit Picks Imagination i kurven her. Jeg lurte på hva jeg skulle bruke det til og hvem som skulle få noe av dette garnet. Så plutselig fargen het "Evil stepmother" *kremt* og valgte "monkeys" av Cookie A. til sokker. Jeg endte opp med å kalle dem Stepmonkeymother og jeg trenger vel ikke fortelle hvem som får dem til jul?

2 kommentarer:

wims sa...

Nydelig, nydelig sjaleskjerf du har her:-)

hobbystua sa...

Hei! Her var det mye fint å beskue,knallfine sjal som jeg også falt for,og så flotte sokker du har strikket også.Så dette var en blogg jeg er glad for å ha funnet.
Ønsker deg en riktig fin uke:-))