søndag 3. april 2011

Endelig ferdig!!

Jeg startet friskt på fiskesokker til samboeren min i 2009 (!) og tenkte han skulle få dem til bursdagen sin i November. Så utsatte jeg det til jul, så ble det neste bursdag og neste jul, men de ble ferdige nå i mars. Litt kjedelig at de ikke passet han men meg :)

Her er prosjektsiden på ravelry hvor det står pinnestørrelse, garn og mønster.


Jeg har også blitt ferdig med ett sjal. Pamuya heter det. Garnet kjøpte jeg på etsy og det er flerfarget BOMULL. Så dette er første gang jeg strikker sjal i bomull. Mulig siste gang i dette flerfargede siden det ikke var spunnet sammen men besto av 4 "sytråder". Fargeskiftene kom av at en sytråd ble skiftet ut til  en annen farge, så to deltråder, så tre og til slutt alle 4 til en farge. Jeg kan ikke si jeg likte det helt. Ble for lange fargeskift, derfor måtte jeg fjerne endel garn underveis da jeg syns det ble litt i overkant mye gult og rødt. Jeg er veldig fornøyd med resultatet da jeg fikk til å bruke alle fargene i hespet - men det var PITA å strikke med. (Pain in the ass)



Her er det under blokking. Jeg har fått tak i en stor treningsmatte på jobb som fungerer UTMERKET til blokking - selv om jeg må bruke litt stoler for å holde matta på plass syns jeg den fungerer litt bedre enn puslespillbrikkene - da de har en tendens til å miste tall eller brikker under hard blokking.

1 kommentar:

Rigmor sa...

Nydelig sjal med ordentlige gla'farger.