tirsdag 2. mars 2010

Votter og fremgang på Ulmus

På hobbykrok1.no denne mnd har vi BLÅ måned. Jeg er ferdig med mitt første blå bidrag. Iglo garn fra Europris ble omgjort til votter. Str 7-9 år fra heftet LVS-3 fra Rauma. Brukte nesten nøyaktig 2 nøster - ett nøste pr vott. Det står 7mm på garnet men jeg hadde bare 5mm med meg når jeg skulle begynne. Er derfor litt usikker på om jeg tør tove dem siden de passer 6-åringen. At de heller kan tove normalt når han bruker dem i snøen.
Så videre til Ulmus fremgangen min. Utrolig vanskelig å ta bilde av det men fikk til sånn halvveis å få bilde av hvordan selve mønsteret oppfører seg. Deilig å bare kunne strikke rette masker på hver side!! 3.75 pinne føler jeg er perfekt til 100% wollmeise. Og jeg digger fargene ennå!

3 kommentarer:

Cecilie... sa...

Herlige votter:)
Ullmusen ser ut til å bli fantastisk! Gleder meg til å se det helt ferdig:)

Ugla sa...

Ullmusen ser kjempefin ut! Jeg vil også ha slik farge :-)

strikkedilla sa...

Nydelig votter og farge. Masse fint her hos deg.