lørdag 27. februar 2010

Under konstruksjon

Ulmus, tullemus, ullmus eller barbiemus. Kjært barn har mange navn - men dette sjalet heter da Ulmus. I motsetning av andre sjal syns jeg kanskje det er utrolig vanskelig å se for seg hvordan sjalet vil se ut til slutt sånn fargemessig.

En skal strikke to omganger med en farge for så å bytte til neste hele veien og slutte med en farge på kanten. Jeg har valget mellom ulike farger på kanten. Vurderer å bruke den knallrosa, eller en sort. Å bruke den flerfargede har jeg slått litt fra meg.

Garnet jeg har valgt er Wollmeise superwash. Fargene heter Fuchsia (rosa) og Skandal Um Rosi (rosa, lys rosa/nesten hvit og sort).

Dvs valgt og valgt fru blom - jeg gråt meg til dem av Ann Helen. Snufset og tørket tårer - ba på mine knær - og fikk dem! (sånn var det vel egentlig ikke heller fordi hun villig byttet dem da hun syntes ideen om Ulmus til disse fargene var morsom og at hun ikke kom til å bruke dem selv. Men det ble en litt morsommere historie)


Er vi ikke vakre kanskje?


Jeg er helt henført av skandalen. Digger den faktisk!


Så gjenstår det å se om sjalet blir barbierosa - sjokkrosa - eller tøff rosa :)

2 kommentarer:

Marit sa...

Denne fargekombinasjonen gleder jeg meg til å se! Jeg har strikket Ulmus før og skal gjøre det igjen :o)

safransax sa...

Gosh de va fine. Så spennende å se hvordan det blir;) Kommer kanskje underveis bilder???? Har så lyst å strikke ulmus eg oxo. Lykke til da;)