tirsdag 9. februar 2010

Haruni


Jeg har strikket Haruni (ravelry lenke)
Garnet jeg har brukt er Bugga! fra The Sanguine Gryphon på pinne 4.0mm. Jeg kunne nok fint gått opp til pinne 4.5mm. Hespet skulle vært på 115 gram men jegvar heldig å fikk 134 gram - men alikevel ble ikke det nok til å følge mønsteret helt. Etter 11 "stammer" fant jeg ut jeg ikke ville ha nok garn så jeg strikket tilbake slik at jeg begynte med siste chart etter 10 "stammer".
Den siste charten spiser garn. Man må regne med å bruke 50% av garnet på Chart A og 50% på Chart B. Det økes nemlig ganske kraftig på de 16 første radene på siste diagrammet. Og etter den heklede avslutningen hadde jeg 2-3 meter igjen av garnet!
Som mange kanskje har fått med seg har jeg ikke heklet spesielt mye, ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Men jeg er SÅ stolt at jeg fikk til å hekle kanten rundt.
Mønsteret er nok det aller morsomste jeg har strikket. Syns også resultatet ble veldig bra om jeg skal være ærlig :) Men det var ikke så enkelt å blokke det. Etter hvert skjønte jeg at bladene må holdes samlet for å få det pent - ikke strekke ut max som jeg normalt gjør.

11 kommentarer:

smarie sa...

Wow...det var et kjempelekkert sjal ;o))

Anne-Marie sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!

mimouna sa...

Å så fint det ble! Nydelig og spennende mønster og flott farge.

Bitt@mi sa...

Virkelig lekkert, Pillen:-) Og så flott en farge. Har ikke hatt mot til å starte på Haruni, men håper det kommer etterhvert:-) Likte du å strikke sjal med Bugga? Sånn i forhold til WM f.eks?
Ha en flott kveld - eller natt:-)

safransax sa...

oaoooooo. Bærre lækkert sei no eg;)

mayeliz sa...

Gurimalla så flott :-))

Kelsina sa...

Et helt utrolig nydelig sjal!

FadenStille sa...

I love this shawl too and your work is amazing...
Greetings Anett from France

Ati sa...

Fantastisk flott sjal! Du har strikket det veldig bra!

Nitus sa...

Herlighet...for noen nydelige sjal du tryller frem.
Dette var bare helt topp,både garn og mønster.Et nydelig stykke arbeid.

Ann Kari sa...

NYDELIG!!!!

Utfordring inne på bloggen min til deg ;)