mandag 10. august 2009

To par sokker på sokkeblokkerne :)

Da fikk jeg brukt blokkerne hvertfall til å vise frem mine to ferskeste sokker.
Blueberry waffle socks må være det enkleste, morsomste tv strikkemønsteret jeg vet om annet enn sokker "rett ned". Her strikket i hvit Viking sportsragg. Brukte litt over 2 nøster da jeg ville ha litt lengde på skaftene.
Så neste par. Cartagena socks. Teststrikking for "Sailingknitter" på ravelry. Sånn på norsk kan jeg vel kanskje si at sokk nummer to gikk umåtelig tregt fremover - og jeg tror ikke det blir flere av dette mønsteret. Tok med meg sokk nummer 2 til Bremen - da jeg var der sammen med datteren min - sånn at jeg måtte strikke dem ferdig. De ble faktisk ferdig på bursdagen til datteren min så hun fikk dem i bursdagsgave og minne fra Bremen.

Jeg hadde egentlig kjøpestopp - nå endret til begrensing av kjøp. Men i Bremen var det visst 2.5 kilo garn og diverse pinner og strikkeeffekter som ville bli med meg hjem. Skal sortere bilder og blogge litt om det senere.

8 kommentarer:

MirreVirre sa...

Kjempefine sokker!
Og gleder meg til å se hva som ble med hjem! Jeg har en regel på å være flink til å begrense/ikke kjøpe hjemme, men på tur er alt lov =)

amylin sa...

Flotte sokker!

Lisbeth sa...

Nydelige sokker :o)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempefine sokkar!

Unknown sa...

Flotte sokker :) Waffle sokkene er greie ja, men litt kjedelige synes eg :)

Lenedyret sa...

Skikkeleg flotte sokkar, og no som sokkeværet er rett rundt hjørna igjen... Sukk...

Ann Kari sa...

nydelige sokker. Og nydelige sokkeblokkere i rååååsa :D

Bitt@mi sa...

Applaus:-)
Flotte sokker igjen - Cartagena var knasfine:-) Ligger mønstert fritt ute?
Ønsker deg en flott fredag!