søndag 19. juli 2009

Sokker og bursdagsgaveplanlegging.

Sånn i teorien skulle jeg vært ferdig med mitt 7de par denne uken - men jeg føler jeg er sånn halvveis i rute alikevel. Har noe på pinnene og er ferdig med tre enkle sokker fra garnet jeg kjøpte i Tyrkia.

Det er så vanvittig mye fine mønster der ute at en nesten blir handlingslammet og har lyst å begynne på det ene og andre, men nå må jeg se å få ferdig ufoene mine før jeg begynner på noe nytt.

Jeg startet på disse sokkene på onsdag. Strikket med pinne 2.5mm så jeg kan trygt si jeg har brukt endel timer på disse. Glad jeg er ferdig med dem. Strikket dem i Regia Bamboo - virker nesten som bomull for det strekker seg lite. Slet derfor veldig med mønsterdelen. På det første paret fant jeg ut at dette gadd jeg virkelig ikke. Man skal ta ett kast over to masker og en runde tok meg rundt 10 minutter fordi garnet ikke var særlig samarbeidsvillig. Derfor ble det bare 6 rep. av mønsteret på skaftet på hver sokk. Får liksom ikke fargen skikkelig frem på bilder, men det får bare være.

Disse sokkene skal datteren min Julie få til 13-års dagen sin. Inni den ene sokken skal det ligge flybilletter og den andre bevis på hotell. Jeg har nemlig bestilt tur til Bremen for meg og henne. Avreise 6. august - hjem 9. august. Og siden hun har bursdag 8/8 er vi på tur på dagen hennes. Gleder meg virkelig! Og selv om jeg har kjøpestopp kommer jeg nok til å ta av hvis jeg er så heldig å detter over en garnbutikk der nede.

Her er hvertfall par #5 i 52ppIII. Show-off stranded socks (ravelry). 2.5mm. Forbruk 62 gram til str 38/39.



2 kommentarer:

M sa...

Fine sokker, regner med at datteren din blir kjempe glad for gaven!
Ha en fortsatt fin sommer!

Bitt@mi sa...

Så fine de ble - som de andre sokkene du strikker:-) Hvis du besøker meg ser du at jeg har gitt en award til deg! Setter pris på våre små samtaler om sjal og sokker:-)