mandag 6. juli 2009

Ferieoppdatering

Siden sist har jeg blitt ferdig med nok et flower basket sjal. Denne gangen brukte jeg rester - hadde 72 gram med Evilla liggende og mikset det med ett nøste babyull. Voilla ett akkurat midt i blinken sjal til svigerinna mi.



Handlet litt garn i Tyrkia. De har ikke 100% ull eller bomull så det ble 50%ull/50% acryl garn + pinner. Kjøpte to nøster av det nederste flerfargede garnet Alize i lyse regnbuefarger som datteren min ville ha sokker i. Strikket 3 enslige sokker av ett nøste blått garn der nede som jeg må forbarme meg over å bli ferdig med iløpet av Juli. Siden det er Uforesque på hobbykrok1.no også.

Jeg har nesten strikket ferdig en Jaywalker på ferie men måtte sjekke maskesting når jeg kom hjem. Sokk nummer to er i anmarsj. Harry Potter garn fra Opal i farge "lupin" og pinne 2.5mm. Straks ferdig med skaftet på sokk nummer to.

Jeg har dratt igang en sokkeutfordring på hobbykrok1.no og vi hadde 5 mønster å velge mellom. Valget mitt falt på show-off stranded socks. Og når jeg har sett på ravelry er det godt over 250 prosjekter men bare 2 i ensfarget - ingen hvite. Så da kjører jeg på! Utrolig lett å huske dette mønsteret og stilig blir det også. (Selv om jeg med undulat og hund + 2 unger i hus mistenker at hvite sokker er nødt å bli julegave til noen som ikke bor her)

Kommer sterkt tilbake med ferdig resultat av sokkene når de er ferdig :)

3 kommentarer:

AnnetteK sa...

Du store min tid, som du produserer sjal!!
Det ble en veldig flott sjal, og sokkene blir lekre de også. Gjorde seg med hvitt garn på de nederste :)

Bitt@mi sa...

Så fint sjal igjen! Og så er du kommet godt i gang med å strikke sokker, så morsomt å se:-)
Jeg tar litt sokkestrikkepause nå, men kommer sterkere tilbake etter ferien:-)
Og sjal... ja, jeg har et liggende i Evilla, men det tar nok litt tid før jeg prioriterer det ferdig:-)
Ha en god sommer!

KRØLLEMIKKEL sa...

Kjempelekkert sjal! Sokkene er også lekre!
God sommer!