lørdag 14. mars 2009

Shetland Evilla sjal

Forsøker å få litt orden på bildene og samle dem litt. Men det blir jo helt feil... Blogging er ikke min sterke side hehe.

Dette er hvertfall mitt første prosjekt med Evilla kunstgarn 8/2. Farge A-67, pinne 4.5mm og mønsteret er Shetland triangle av Evelyn A. Clark. Elsker fargen - liker ikke stivheten i garnet. Litt stikkete til å tulle rundt halsen som ett skjerf liksom. Men har hørt rykter om at Evilla blir mykere for hver vask. Er vasket en gang med Milo før blokking.














I kveld skal jeg strikke videre på mysteriesjal #12 fordi del 2 kom ut tidligere i dag. Har arbeidshelg denne helga og strikker votter på jobben når anledningen byr seg.
Ha en superduper lørdag alle sammen :)







3 kommentarer:

mono sa...

Det ble jo i hvertfall griselekkert!!! Jeg ser for meg at dette kan bli lekkert til både jeans og til en lekker sort kjole osv. =)

Jeg har ikke testet det selv, men jeg har hørt at folk mener plagget blir mykere ved å ha hårbalsam i skyllevannet...?

Bitt@mi sa...

Nydelig sjal, Pillen:-) Som alltid fra pinnene dine!

Magaki sa...

Absolutt nydelig sjal.
Jeg har bare stikket av Evilla en gang, men forskjellen før og etter vask var STOR.