fredag 13. februar 2009

HVA??? Ikke sjal???!

Først av alt vil jeg gratulere så masse med dagen til Ken i dag. Håper du får en fantastisk dag "bruttern" ;)





Nope! Skulle egentlig ikke strikke noe som helst før i morgen. Men til morgenen i dag fristet det ikke å vaske huset men å begynne på votter. Sambo sa nemlig i går natt (når vi så på film) at han ønsket seg fingerløse votter.
Tråden snurrer seg hele tiden selv om jeg tror jeg ikke tvinner den. Tar en og en tråd opp. Og tenkte jeg på at det blir to votter før jeg strøk over i mønsteret??? Skylder på at jeg er trøtt på formiddagen.

Bruker 30 cm rundpinne. Utrolig knotete på vrangborden - og den ble ikke så fast som jeg hadde ønsket. Men når jeg skiftet til 30 cm 3.0 pinner går det lekende lett. Skjønte ikke helt økningen i kilen der. Men etterhver har jeg økt på ytterkantene på hver side - men strikker 2 masker i en.


Nå skal de få ligge frem til søndag - mulig mandag. Som nevnt til det kjedsommelige er det bursdagsselskapx2 i morgen og senvakt på søndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Strikking er definitivt kjekkere enn husvask!

Jeg synes det er py å strikke vrangmasker på de 30-cm-pinnene, men til tofarget mønsterstrikk er de supre. Bruker strømpepinner til vrangborden og bytter etterpå.

Ha en god uke!