mandag 21. september 2009

Vinnerlykke og generell lykke

Jeg har sjelden vinnerlykke. Og når jeg så DEN kule premien papirkurven hadde i bloggen sin måtte jeg jo bare forsøke bidra litt. Noe som resulterte i at jeg - J E G - vant!!

Ungene er helt i ekstase. Spesielt lillegutt på 5 år. Han har lenge forsøkt lære seg strikke men det ender bare opp med at han stikker pinnene inn i garnet og tvinner det. Bare se hva vi nå har fått i hus!

Oveskriften sier noe om "generell lykke". Mye kan sies om det neste bildet...

"åååh ENDELIG har jeg fått meg kløv"
"fy flate så flau jeg er"
"stolteste gutten i Vesfold med blå knalltøff kløv"
eller "jeg føler meg spesiell"

(kom gjerne med forslag)
Men ihvertfall har jeg fått kløv til Troy. Snille (og litt gale) Ann Helen var forrige eier, og siden hun ikke brukte den (ikke hun men hennes hunder) fortalte hun meg at jeg kunne få overta den.
Han er ikke superkomfortabel med den på - men ikke livredd heller. Så jeg tror innkjøringen kommer til å gå knallbra.
Edit: Troy ble 2 år i juli. Moren hans er blanding av Golden retriever og Rottweiler, mens far er Flat-coated retriever. Troy er en av ti hvalper. 3 så ut som han, 3 så ut som renraset golden, 3 som renraset flat og så var det en sort og hvit :) Kort fortalt er han da 25% rottweiler (der har han fått tegningene) 25% golden retriever (mesteparten av gemyttet) 50% flat-coated hvor han har litt av kroppsbygningen og resten av gemyttet. Syns egentlig han er litt i slankeste laget i forhold til alle tre rasene. Han er en kjempesnill gutt. Inne er han rolig som skjæra på taket, men når han kommer ut er han tåkehode og legger ikke merke til noe som helst. Selv om sistnevnte har blitt litt bedre... Han gir lite lyd fra seg og er sånn halvveis lydig :P Skulle nok jobbet litt mer med det. Så lenge vi går i skogen holder han seg i nærheten - men når vi kommer på ett jorde skal reviret markeres, luktes på og utforskes. Godgutten til mor!

5 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Åååå kløv er jo kjempegøy. Bare vent, så kommer han til å være kjempestolt når han bærer den, skjønner at han jobber. Det liker doggisene. Utrolig søt hund du har da, hva er han??

Bitt@mi sa...

Hi hi... morsomt bilde:-D
Men om han så lykkelig ut, ja, det vet jeg jammen ikke....
Mer som:
Hvis jeg lukker øynene, blir det borte da?
Men han venner seg nok til det, og dere får sikkert mye glede av det:-)

Frk. Chilli sa...

Du hadde helt rett ja:-) Hvordan i himmelens navn visste du det??? *veldig forundret her nå*

mono sa...

GRRattis masse med kul premie! =)

For en fin gutt du har der, da! Det ser jo ut som han søker seg til sitt "Happy place"... *ler*


Du får lure ned litt hundegodis i kløven, også - og ta det frem så han ser det i skogen. Da blir han nok fornøyd igjen, ja! =)

Mayeliz sa...

Flott kløv han hadde fått.
Husker når jeg selv hadde store hunder - brukte mye kløv da... hmmm.savner det litt jeg. Nå har jeg bare småhunder og kløvarbeid er neppe noe for dem ;-)