lørdag 13. juni 2009

Fabelsokker og annet...

ENDELIG ferdig med Fabelsokkene MINE. Ja, de blir mine. Nydelige å ha på men ikke fullt så nydelige å strikke. Sikkert fordi jeg ikke har strikket så mange sokker i min 10 mnd strikkekarriære, og det ble mange masker små.

Brukte 60 gram fabel på pinne 3.0mm. Mønsteret hentet jeg fra tidligere erfaringer men helen fulgte jeg litt etter mønsteret som står på magebeltet til garnet. Her kommer fargene best frem. Strikket med 14 masker pr pinne og skaftet er 15 cm langt. Størrelsen er litt variabel da de passer både meg og sambo. Så størrelse 39-42 vil jeg si det ble.


Jeg og Kaiza76 på hobbykrok1 fant ut vi skulle bytte gaver. Mest fordi hun hadde så lyst på en prosjektbag jeg hadde - så da kom det flott pakke i posten. 4 (!) nøster med superdeilig mini alpakka og litt for mons :)

Kurven er kjøpt på en gårdsbutikk på vei mot Kvelde i Larvik. Jeg har kurvmani - og denne er lav og passer i kjøleskapet til frukt og andre deilige ting som er godt nå på sommeren som lett snacks.

Jeg skulle nemlig til Hvarnes å besøke sambo som er å fisker laks i lågen. Hentet pakken på veien dit og pakket opp i bilen. Måtte derfor ta bilde før monsegodisen var borte hihi. På gårdsbutikken har de masse garn men jeg endte opp med bare to nøster opal - har sikkert 20 nøster fra før av så jeg aner egentlig ikke helt hvorfor jeg bare MÅTTE ha de... De måtte selvsagt posere sammen med det andre deilige garnet jeg fikk meg i dag :)


Må sist si at jeg syns det er hyggelig med kommentarer. Tusen takk alle sammen. Kjekt å kunne ta en bloggrunde når en har ferie og kjeder seg litt i påvente av Tyrkiatur :)

4 kommentarer:

AnitaK sa...

Flotte sokker du har strikket og deilig garn da... og opal får man vel aldri nok av??

Solfrid sa...

Kjempefine sokker.
Takk for besøk på min side. Det skjerfet du spurte om fant jeg i et Sandnes-hefte: Jul 0413. Helt vanlig bølgemønster. Drops har ett som er strikket på tvers, nr 98-18, og det var den oppskrifta jeg egentlig brukte. La opp 57 masker.

Bitt@mi sa...

Det var kjempefine sokker! Har vært og kjøpt litt Fabel i dag, men ikke samme farge som du. Og det Opal-garnet, ja det så kjempefint ut:-)
God sokkestrikk - eller sjalstrikk:-)

Frk. Chilli sa...

Sjalet ditt er som alle de andre du strikker, helt fantastisk:-)
Og apropo garn, jeg skjønner at du må ha det selv om du har fra før. Heldigvis så går det ikke ut på dato;) God helg til deg!!!