tirsdag 25. november 2008

Garnvinde og nøstemaskin ankommet:)

Nå har jeg fått garnvinde og nøstemaskin av min snille samboer. De hadde pakketilbud på begge deler her. 595,- pluss porto for garnvinde i tre og nøstemaskin.

Jeg og ungene kranglet nesten om hvem som skulle nøste opp hespene. Har fremdeles noen hesper liggende men må nesten spare dem. Var UTROLIG morsomt å trylle frem de lekre nøstene fra hespene. Raskt gikk det også.

Hadde ett stort hespe med Kauni Effektgarn 8/2 i fargen ED. Det sto 290 gram på hespen - men etter jeg nøstet det opp og veide dem endte totalen på 310 gram og 3 nøster.


Tatt bilder litt sporadisk - og ikke bilder av alt jeg har nøstet opp. Både stue- og kjøkkenbordet har en kant som gjør at jeg ikke kan feste noe som helst på kanten. Så da må jeg ty til stoler. Her ser vi Kaunihespet og Rottweiler/Golden/Flat-Coated-mixen vår Troy på litt over året i bakgrunnen.


Syns fargene ser så mye finere ut når garnet har blitt et nøste.




Ingen kommentarer: