tirsdag 29. mai 2012

Norsk småstrikk

Jeg bare elsker disse bøkene. Norsk småstrikk og Norsk strikk.


Jeg trodde først det kun var babyting i Norsk småstrikk. Men det er alt fra sokker, votter, bolero og baby/barnegensere.


I Norsk strikk fant jeg mønsteret til vesten i wollmeise jeg blogget tidligere denne mnd.

Disse to bøkene er etter mitt syn "must have" sammen med "retromaser" fra Tine Solheim.

Tilbake til "Norsk småstrikk". Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å bruke bøkene jeg har. Og jeg har hatt lyst til å strikke sommergaver til min niese og nevø nordpå. Dette er sommergaven til niesa mi (jeg tror ikke de vet jeg har blogg... *krysse fingre* )



Marius seleskjørt fra Norsk småstrikk. Strikket i rubin - det grå er faktisk rester fra mariusgenseren min. Pinne 3.5 og 4.0mm  3 nøster grått, ett nøste hvitt og ett halvt lilla ble brukt.  Og så måtte jeg jo ha engle-hello kitty knapper *hjerte*



Mer biler på ravelrysiden min.

3 kommentarer:

Inger sa...

Nydelig kjole. Jeg har ikke noen av disse bøkene, tror jeg må sjekke de ut en dag jeg har anledning. :-)

enig med deg at en glemmer litt de bøkene som står i hylla. Det er jo så utrolig mange flotte oppskrifter der.

Kanskje en liten utfordring til høsten.

Inger sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
LivM sa...

Flott seleskjørt du har strikket. ja en skulle vært flinkere til å bruke de mønster/bøker en har, men så er det dette med fristelser da! Lykke til med nye prosjekter :-)